За проекта

Това е пилотен проект, разработен през 2016 г. от преподаватели и студенти от програмата Digital Humanities“ в Нов български университет. Проектът се фокусира върху проектиране на практически ориентирано технологично решение за въвеждане в емоционалната азбука на 6-7 годишни участници с прояви от аутистичния спектър. Образователната игра търси дидактическо решение, което да помага на деца от аутистичния спектър да изградят мост между детайли, специфични за всяка универсална емоция, които те лесно откриват, и нейната символична стойност като цяло. В тази си пилотна версия тя е предназначена да спомогне за разкриването на три от седемте универсални емоции (въз основа на теорията на Пол Екман) и се базира на дългогодишния терапевтичен опит на Виолета Боянова с визуалната педагогика на PECS. Предложената от д-р Георги Лозанов „нежна сугестия“ играе също важна роля като част от игровия подход за въвеждане на децата, което се извършва тук чрез музикален фон (в нашия случай - класическата музика на Вивалди).

За повече информация виж нашата публикация от Десетата национална конференция „Образованието и изследванията в информационното общество“ (Пловдив, 2017): ​​http://sci-gems.math.bas.bg/jspui/bitstream/10525/2788/3/adis-2017_pp_89-96.pdf
презентация: https://youtu.be/Xt91gRukjNY​​​